onsdag den 21. november 2007

Fra Brisbane til...

Af Ivan:

Kære venner,

Nu sidder vi i bush-camperen på stranden ved Hervey Bay, det er mørkt, vi kan høre brændingen. Vi har lige gået på stranden med lommelygten for at se krabberne når de kom op af hullerne i sandet, men det gjorde de ikke, eller i hvert fald så vi ingen.

d.14/11
Vi fløj fra Bangkok via Sydney til Brisbane.

d.15/11
Besøgte kunstmuseet i Brisbane J og kiggede lidt rundt i byen, vi så bl.a. skoleelever med uniformer som vidst er obligatorisk. Australierne ser i øvrigt ud til at være mere formelle end danskerne.

16/11
Det er svært at vænne sig til tidsforskellen, så vi vågner midt om natten og er helt friske, så vi skal finde på et eller andet? Australierne spiser meget tung, hvor de starter med bacon, pølser, omelet m.m. om morgenen, steak med tilbehør til frokost og en endnu større steak med endnu mere tilbehør til aften.
Vi hentede vores bush-camper og skulle lige vende os til venstrekørsel, inden vi kørte nordpå, hvor vi campede ved stranden på en parkeringsplads. Det har vist sig, at bilen er for lille til alt det pick pack vi har med fra Danmark, når der også skal være plads til lidt proviant m.v.

17/11
Stadigvæk har vi ikke vænnet os til tidsforskellenL
Pakkede så mange af vore ting sammen i kufferterne, som vi mente at kunne undvære og kørte tilbage til biludlejeren og afleverede det til opmagasinering. Samtidig fik vi dem til at gøre køleboxen lidt bedre ren, mens vi tog et bad.
Vi kørte derefter til Australien Zoo (Steve Erwins place), dejligt sted også selv om det regnede lidt.
Campede i Caloundra på en civiliseret campingplads, har struktur på tingeneJ.

18/11
Mooloolaba Underwater World og videre mod Fraser Island hvor vi sejler til i morgen. På vej hertil stoppede vi for at svømme, men det viste sig at være lidt farligt pga. store bølger og strærk strømning.

19/11
Inskip Point. Vi har nu vænnet os til tidsforskellen og sovet hele natten, vågnede udhvilede og klar til en svømmetur Stillehavet. Derefter sejlede vi de 15 min. til Fraser Island hvor vi tilbragte de næste par dage med at køre rundt på øen, svømme og i det hele taget slappe af.
Vi kørte op og ned af østkysten, hvor vi bl.a. så en lystfisker fange én godt 1 meter lang haj, vi kørte også tværs over øen på nogle meget sandede hjulspor, som bestemt kræver en 4WD. Külli blev næsten panikslagen fordi der kom én ”kæmpe” edderkop ind af vinduet i hendes side af bilen J
Da vi campede om aftenen, så vi dingoer som snusede rundt for at finde madrester, som man bestemt ikke må give dem.

20.11
Fraser Island. Badede, malede (Kûlli), vi så et skibsvrag, slappede af.
21/11
Kørte væk fra øen og nordpå mod Burrum Heads hvor vi campede og handlede ind bl.a. fiskegrej.

22/11
I dag kørte vi til Tannum Sands hvor vi badede, det er varmt, over 30gr. Da vi havde badet, så vi skiltet med advarsel mod stingers jelly fish og krokodiller, vi overlevede !!!! men skal være forsigtige.Derefter så vi kunstudstilling/workshop i nærheden af Gladstone, derefter kørte vi ind til Gladstone og så kunstmuseet. Nu er vi i en iscafé, hvor vi kan få internetforbindelse.